Au fost aprobate o serie de modificări privind implementarea sistemului e-TVA.
În urma discuțiilor reprezentanților Ministerului Finanțelor și ANAF cu reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), Confederația Patronală Concordia, Romanian Business Leaders, AmCham Romania, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România și Forumului Investitorilor Străini, au fost aprobate o serie de modificări privind implementarea sistemului e-TVA.
Printre cele mai importante modificări menționăm:
– Amânarea cu 6 luni, până la 1 ianuarie 2025, a termenului de justificare a diferențelor de TVA, în raport cu datele din decontul precompletat de TVA;
– Prelungirea termenului de 5 zile pentru verificarea informațiilor și datelor din decontul precompletat de TVA (RO-eTVA) la 20 de zile și abrogarea notelor justificative, care implicau un efort din partea experților contabili;
– Înființarea Comitetului e-TVA împreună cu reprezentanții mediului de afaceri pentru monitorizarea mecanismului sistemului RO e-TVA și realizarea de îmbunătățiri constante într-un mediu partenerial care să asigure combaterea evaziunii fiscale și reducerea gap-ului de TVA, cât și o digitalizare care să vină în sprijinul contribuabililor, în relație cu organele fiscale. Membrii lui nu vor fi remunerați;
– Notificările de conformare nu vor produce efecte cu privire la indicatorii de risc fiscal, până la data de 1 ianuarie 2025;
– Revizuirea cuantumului sistemului de amenzi, diferențiat pe categorii de persoane impozabile, în vederea asigurării principiului proporționalității și introducerea măsuri de prevenție.